És l’hora d’escriure a l’oceà
És molt probable que sapigueu coses que l’oceà fa per a nosaltres, que conegueu la seva importància. També és molt probable que tant en el vostre dia a dia com ocasionalment feu petites (o grans) accions que contribueixin a preservar-lo. Doncs ara és l’hora de poder-ho compartir amb la resta de societat!
Comença la campanya #MensajeAlOcéano, una campanya online d’àmbit nacional oberta a tothom. Aquesta campanya es durà a terme entre els mesos de gener i abril de 2022 i té l’objectiu de donar visibilitat a l’oceà i de plantejar i realitzar accions o activitats que contribueixin a millorar-ne l’estat ambiental. Per fer-ho s’escriurà un missatge en comú, gràcies a la incorporació de petits missatges per part de les diferents persones participants.
Per dur a terme la campanya s’han organitzat 10 rutes “d’ampolles virtuals” que contindran aquests missatges. Cada ruta implicarà a unes províncies i/o ciutats autònomes, recorrent en conjunt tot el territori espanyol. En cada una d’aquestes rutes s’hi aniran incorporant els diferents missatges, amb l’objectiu de promoure conjuntament un canvi en la relació de la societat amb l’oceà.
Potser alguns/es pensareu “jo no tinc res a dir sobre l’oceà”. Doncs potser és una bona ocasió per investigar una mica, molt probablement us sorprendreu de la quantitat de coses que l’oceà ens aporta, el començareu a veure amb uns altres ulls i ho podreu explicar i compartir, ajudant a d’altres persones que encara no el valorin massa a obrir els ulls… L’oceà és molt més que un lloc on prendre el sol a l’estiu!
D’altres pensareu “a mi no se m’acudeix res a fer perquè l’oceà millori el seu estat”. Si us ho plantegeu una mica tots i totes podem contribuir a millorar el seu estat ambiental. Podeu organitzar o participar en alguna activitat concreta (de retirada de deixalles, de conscienciació…), ja sigui gran o petita, amb els companys i companyes de feina, amb l’alumnat, amb els amics i amigues, amb la família… A més, moltes accions quotidianes provoquen un impacte negatiu sobre l’oceà, canviant-les o deixant-les de fer podem fomentar un canvi en positiu, sobretot si aconseguim comunicar-ho i animar a més persones a fer-lo. Aquestes accions quotidianes poden ser molt diverses, des de ser més conscients sobre què o com comprem a ser més responsables amb els residus que generem. Tothom té molt a fer i a dir!
Per últim, hi haurà qui pensarà “jo visc lluny del mar, aquesta campanya no va dirigida a mi”. Doncs no podríeu estar més equivocats/des! Absolutament tothom que viu en aquest planeta depèn de l’oceà i totes les seves accions repercuteixen sobre ell. Per tant, la campanya va dirigida a tothom!
Podeu obtenir més informació sobre la campanya, consultar les províncies que pertanyen a cada ruta i veure alguns exemples de missatges que us poden servir d’inspiració a la pàgina web de la campanya.
Com podeu participar-hi?
Per participar en la campanya simplement haureu de:
- Incorporar el vostre missatge en aquest formulari online, on també hi podeu penjar un vídeo o imatge explicant el missatge o ensenyant l’activitat o acció que hagueu realitzat;
- Compartir el vostre missatge amb el vídeo o fotografia a les xarxes socials, utilitzant l’etiqueta #MensajeAlOcéano, etiquetant als vostres contactes per tal d’aconseguir que més gent hi participi. Idealment això es farà al llarg dels 10 dies en els que es desenvoluparà la vostra ruta, però es podrà fer abans, de fet ja podeu començar a enviar missatges! Si necessiteu més temps per poder organitzar-vos, tampoc és un problema, ja que es podran seguir incorporant missatges i compartint-los fins el dia 17 d’abril.
Al finalitzar la campanya es recopilaran els missatges, fotografies i vídeos de totes les persones participants i es presentaran en un acte de tancament online. Totes les persones que hagin participat en la campanya rebran un correu electrònic per poder participar en l’acte i veure els resultats de la campanya.
La campanya #MensajeAlOcéano forma part del projecte EDUCAMARES que compta amb el suport de la Fundación Biodiversidad del Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic i del projecte LIFE IP Intemares.
Esperem el vostre missatge, l’oceà ho mereix!